Theater laat je in de spiegel kijken van de realiteit zoals jij die wilt zien.
Als regisseur houd ik van het proces van het maken van een voorstelling. In verbinding zijn met de spelers en de medewerkers van een theaterproject. Iedereen is in dit proces belangrijk en het gezamenlijk vertellen van een verhaal zorgt voor een bijzondere en integere manier van werken. Ik heb veel stukken geregisseerd, met verschillende samenstellingen, aantallen en doelgroepen. Van basisschool voorstellingen, tot werken met ervaren acteurs, van theater maken met grote groepen, tot duo’s en zelfs een monoloog, het zit in mijn theaterkoffer van ervaring.
Tekst raakt mij, ik werk dan ook graag met mooie stukken met rake woorden. Zowel bestaande stukken als het stuk laten ontstaan door improvisatie en persoonlijke inbreng. Ook is het mogelijk dat ik de tekst voor het stuk zelf schrijf.
Ik heb zelf ook gespeelt, meerdere voorstellingen, waaronder bij Tryater. Ik heb ervan geleerd en genoten, maar mijn hart ligt meer bij regisseren.
Werkvormen:
Educatieve theater voorstellingen
Een voorstelling met een (maatschappelijk)thema voor een specifieke doelgroep. Na de voorstelling is er een verwerking van de thematiek van de voorstelling met het publiek onder leiding van de acteurs.
Improvisatie voorstelling
Een voorstelling ontstaan uit improvisaties van de acteurs. Hierbij is het proces de weg van de improvisatie, de uitvoering/voorstelling is een uitwerking van de improvisaties maar staat wel vast.
Multidisciplinaire voorstelling
Een voorstelling met meerdere disciplines zoals, theater-dans-muziek-beeld.
Voorstelling vanuit vaste stukken en tekst
Een voorstelling vanuit een bestaand stuk of vanuit bestaande tekst.