Theaterdocent

TheaterĀ­­docent

Hart-hoofd-handen-ervaringsgericht leren

Ik werk als theaterdocent met een brede doelgroep, van peuters tot 50 plussers.
Zowel binnen onderwijs en scholen, als buiten kantoor uren in de vrije ruimte.
 
Ik componeer, regisseer, boetseer, construeer en fantaseer.
Ik verras met unieke eigen lessen, aansluitend bij het thema, doelgroep en wens.
Vanuit verschillende werkvormen bied ik passend en vakoverstijgend lessen aan vanuit mijn vakdeskundigheid als theaterdocent.
 
Mijn vertrekpunt is altijd het kind (of jong/volwassene). Van daaruit ga ik graag op ontdekkingsreis om in verbinding en vanuit nieuwsgierigheid en vakmanschap een aanjager van het avontuur te zijn,  met aandacht voor de groep en het individu.
 
Werkvormen:
 
Drama docent
Theater als middel, ervaren van groepsprocessen, thematisch werken.
 
Taal theater
Theater als vakoverstijgend aanbieden, theater in verbinding met taal/tekst/poëzie/spreken en luisteren.
 
Verhalen vertaler/verzamelaar
Theater als podium voor vertellen van verhalen. Grote verhalen, kleine verhalen, spannende, verzonnen, echte pure/rauwe/ sprookjes verhalen.
 
Taal tovenaar
Theater is als toveren, je kunt hele werelden en verhalen met draken en hemelbestormers bij elkaar toveren. Theater is magie, met een beetje durf en fantasie brouw je je eigen theater avontuur. Buiten de box, tussen de regels en midden in de verwondering.